Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

fredag 28 maj 2010

Hundtricket och barndop

Har inte bloggat på ett tag men det beror inte på ovilja eller liknande-
utan det hänger på alldeles för få timmars sömn.
Min rygg har varit sämre än på många år och jag har haft svårt att sova-
om nätterna utan min lilla Chriga vet jag inte hur jag skulle orkat med-
dessa dryga nätter.
Hon är ju lika pigg klockan fyra på natten som tre på eftermiddagen ;)

Jag har även jobbat som en dåre men nu är fartyget sjösatt och snart-
levererat så då blir det förhoppningsvis lite lugnare på jobbet.
Och då skall jag ägna mer tid åt både hundträningen och förhoppningsvis-
blogga lite oftare.

Sjösättning



Jag har ju tidigare nämnt hur effektiv min lilla valp är när det gäller-
att få kontakt med det motsatta könet ;) I måndags när jag skulle-
träffa en kvinnlig vän så visade det sig att jag på telefon berättat-
vilken otrolig brudmagnet Chriga är och när hon fick se Chriga kunde hon-
bara hålla med "Gud vad söt!"
Jag förstår att tjejerna flockas runt er när ni går på stan utbrast hon.
Sedan fick hon bråttom att hämta sin kille han bara måste ju få se valpen!
När hon kilat in i sin port för att hämta honom kom där ett gäng töser-
de var väl ca: trehundra år ihop och alla fyra körde blänkande röda-
rullatorer, Chriga som inte fått undersöka sådana fordon tidigare-
skällde naturligtvis ut dom dels för att hon blev skrämd och sedan tror-
jag att hon tyckte de körde väl fort?
En av damerna visade sig vara hundvän och stannade för att beundra-
Chriga och lillan fick chans att undersöka den otäcka rullatorn.
Efter en stund vände resten av gänget om och samlades i en cirkel-
runt oss.
Då kom mina kompisar ut och fick se hur Chrigas charm drar till sig-
kvinnor som socker drar till sig getingar ;)

Vi slog sedan följe upp på stan och nu gick vi ca tre steg på gågatan-
innan nästa gäng med blåhåriga damer kastade sig över Chriga, Detta-
hade min vän Annika väldigt roligt åt.
Kanske inte den uppmärksamhet vi hoppats på men det är ändå väldigt-
roligt att se människors ansikten lysa upp i ett leende när de-
tittar på Chriga.

Efter promenaden stannade jag i stan för att ta en fika med en annan-
polare, Jag gick in och köpte kaffe till mig och té till honom men-
när servitrisen ställde ned den jättelika témuggen tog Chriga ett-
skutt upp på bordet och lyckades välta muggen med rykande hett-
tévatten över sig.
Hon fick det mesta på ena tassen och hon skrek så det gjorde ont-
i mig med.
Som tur var så var det en tjej som snabbt kom ut med en spann-
kallt vatten som chriga fick ställa sig i.
Naturligtvis gjorde det ont men jag tror att hennes täta päls-
gjorde att hon inte blev skadad, det verkade redan vara glömt efter-
några sekunder.
Tur att man inte skaffat en nakenhund!

Brudmagnet i hdr format



Träningen då? Jo jag gör annat än bara raggar med henne vi kör på med-
inkallning och jag tycker hon gjort stora framsteg denna veckan vad gäller-
sten och mossätandet. Jag har haft stor hjälp av pappa oxså med detta.
Han har även börjat träna lite apportering hemma vid matbordet-
Jag fick order om att ta med en apport i mindre storlek, först tänkte jag-
att han blivit tokig men faktiskt har han visat mig att det går.
Tänk vad bra om jag sen kan börja tävla med en hund som inte tuggar eller-
leker med apporten, Det vore guld värt!
Ja i övrigt busar och kelar vi mest, Chriga har blivit otroligt kelig-
vilket jag tycker är väldigt trevligt! Det är ju bättre att få en puss-
när man sätter fram fingrarna än vassa huggtänder som tuggar på en.
En annan sak jag märkt är att hon blivit mycket lugnare runt barn-
Dom nafsar hon inte efter över huvud taget.

Hon har även börjat bli rädd för saker hon tidigare inte brytt sig om över-
huvudtaget, Jag vet att detta är normalt och jag njuter när jag ser-
hur snabbt rädslan förbyts till nyfikenhet och sedan övergå till ointresse.
Hon har börjat vakta med hon larmar när hon hör folk i trapphuset, men-
det har jag snart tagit ur henne, hon svarar numer bra på ett bestämt NEJ!.

Imorgon ska Chriga och jag på dop i Ronneby brunnspark.
Det är min lilla systerdotter som skall döpas.
Roligt med ett utomhusdop där hundarna kan vara med, fast det kanske-
är bättre att lämna dom i bilen? Vi får se jag bestämmer det i morgon.
Det blir ju isf Pappa som får ta hundarna för jag skall hålla barnet-
Gudfar som man är ;) åt lilla Lykke

Söta Lykke

4 kommentarer:

  1. Linda och Clicker28 maj 2010 kl. 20:16

    Haha, brudmagnet stämmer ju gott. Spelar ingen roll om det är den äldre sorten, även om jag förstår om du föredrar när hon lockar fram dom som är något yngre förstås. Hihi

    SvaraRadera
  2. Spännande fortsättning.. Kan se framför mig en Jonas med liten prins i vit klänning och en valp hängandes i byxbenet. Det är Kungen det.

    Men du får göra något åt bloggens avstavning. Det blir riktigt jobbigt att läsa i längden.

    SvaraRadera
  3. Anna det är tydligen någon html grej det ser bra ut på min skärm men på farsans ser det helt knäppt ut? Jag vet inte vad jag kan göra åt det kanske får byta portal?

    SvaraRadera
  4. Jag trodde det var du som envisades med att trycka på ENTER när du kom till radslutet;-). Jag har inga problem att läsa, men du kan väl fråga Blogspot om vad det beror på. Dom måste väl ha någon kundservicefunktion? Jag har one.com och tycker dom är helt suveräna.

    Hon är lik sin mor lilla Chriga. Och jag förstår att hon charmar.

    SvaraRadera