Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

torsdag 13 maj 2010

Motorcycklar och foto


Nu är det kväll och Chriga sover sött på mina fötter i vanlig ordning-
Hon är trött efter en händelserik dag.
Vi har varit ute så länge det varit ljust känns det som, Jag fick-
iochförsig sovmorgon idag Chriga sov till halv åtta och det är det-
längsta hon sovit sedan hon kom till mig tror jag?
Inga olyckor på golvet i dag heller "peppar peppar"
Efter en stadig frukost gav vi oss ut på en stadsvandring som varade-
i nästan två timmar. Chriga blir bätre och bättre på att gå i koppel-
Och jag vet inte men det känns som att hon plockat upp något färre-
saker från marken idag? Det blir ju en och en annan sten fortfarande;)

Efter Lunch ringde min kompis Ted och undrade om jag fortfarande-
ville ut och fota? "Klart jag ville"!
Vi åkte till Rödeby för att fota motorcrossåkare, jag var hemskt-
sugen på att testa lite actionbilder med nya kameran och cross-
motorcyklar låter något hemskt så Chriga fick följa med för att-
miljöträna. Det var en mycket lyckad session tycker jag, Bilderna-
blev riktigt trevliga och Chriga verkade vara född vid en crossbana.


Hon var inte ett dugg intresserad av crosshojarna utan riktade sin-
uppmärksamhet mot andra hundar samt människorna runt oss.
Tror att hon stal en del uppmärksamhet från förarna? ;)


Jag tröttnar nog aldrig på alla snälla kommentarer om hur söt hon är-
men varför blir det alltid en följdfråga om vad det är för ras?
Hon är väl rastypisk? ;) En riktig schäfer skall väl vara söt,grå och-
lite lurvig?

Efteråt åkte jag en runda till klubben för att titta på lydnaden för-
elit-spårhundar, tror de blev lite skrämda när de fick se Chriga ;)
Det var i alla fall flera av hundarna som skällde otäckt på min-
lilla skatt.
Människorna där var tvärtom mycket trevliga och ville hälsa på-
lilltjejen, underbart att kunna gå till en plats där alla är snälla-
Och de flesta vill bjuda på godis. Roligast var nog tjejerna i köket?-
Även om de inte heller kunde se att Chriga är en Schäfer.

I morgon blir det nog ingen blogg? För då åker vi till Jäder som-
ligger mellan Eskilstuna & Strängnäs för att delta i valpträff.
Det skall bli väldigt roligt att träffa några av Chrigas syskon!
Och även roligt att se reaktionen på Chriga när hon får återse-
Uppfödarna :-D Men först skall hon och Durren vaccineras-
så jag kommer inte iväg före klockan två?

7 kommentarer:

  1. Hej, jag är din kompis Ted :)

    Måste bara säga som vittne och tidigare utsatt för valp själv att jag tycker Chriga är väldigt duktig, lugn & nyfiken av sig. Stenar måste man ju bara smaka på....det är ju så gott!!
    Ska bli jättespännande att se vad hon kan ställa till med när hon blir stor vovve.

    Tack för en jättetrevlig dag höll jag på att säga men...det va 2 bra timmar iallfall så, thank you!!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Vi får köra en repris i någon form?
    Och Berguvarna måste ju fotas snart;)

    SvaraRadera
  3. VILKEN HÆRLIG BLOGG BRORSAN! SÅ KUL ATT KUNNA FØLJA MED CHRIGAS UTVECKLING OCH SE HUR HON VÆXER. TRIST ATT VARA SÅ LÅNGT BORT LIKSOM, MEN INTERNET ÆR JU JÆDRANS SÅ FANTASTISKT :)
    HOPPAS HELGEN I ESKILSITUNA BLIR BRA, OCH ROLIG MED ÅTERSEENDE MED BÅDE SYSKON OCH INGRID & OVE. HÆLSA.
    STOR KRAM FRÅN MEJ & LYKKE.
    JENNY, LITEN SYSTER

    SvaraRadera
  4. Klart att en cross-tävling inte är nåt för en Enduro-hund :-)

    SvaraRadera
  5. Du kan ju höra av dig när du åker och när du har någon timme kvar.
    Kör lugnt. Du är välkommen när du kommer. Mat och whiskey väntar:-)

    SvaraRadera
  6. Chriga verkar bli en riktig "Internethund" tänk att bara göra 1 fel på hela dagen.Stenarna har jag slutat att plocka ut, hon bara bär stenarna ca 10 mtr sen spottat hon ut. Har säkert kännt igenom 100 påsar, aldrig sten i, mest sand och jord och sådant som skall finnas där.

    SvaraRadera
  7. Kul att läsa om Chrigas äventyr. Hehe att det ständigt skall vara detta problem för folk att fatta att det är en schäfer :/..Hoppas ni får det bra på valpträffen /Mattias och Pompe

    SvaraRadera