Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

onsdag 12 maj 2010

Äntligen helg!

I dag har jag kollat bloggen på Pappas dator och jag blev glad för komentarer och att det är så många som tittat in.
Men texten såg inte klok ut på pappas dator, Jag förstår inte varför orden byter rad och varför det såg så konstigt ut på hans dator?
Ni får ha överinseende med min okunskap om det ser underligt ut tids nog skall jag nog få detta att fungera.
Hursomhelst började denna dagen bra, med vackert väder så kameran packades ner i väskan, Och planen var att fota lite efter jobbet.
Men vädret ville annorlunda runt 10 snåret vände det och började bli sämre, blåsigt och kallt med duggregn hela arbetsdagen.
Pappa tyckte att jag skulle strunta i Duros planerade träning men jag är envis så jag sågade till några nya apporter på jobbet innan jag gav mig hemmåt, mycket senare än planerat. Jag gick ut spåret på nya marker och det var rolig terräng ömsom tallskog och öppna gräsfält samt en sumpmark som var ganska torr ändå.
jag gick även en bit på grusväg. Jag började till höger om stigen som jag ämnade börja på och vinden låg helt rätt för att Durren inte skulle vinda mig övergången dvs upptaget låg ca: hundra meter in på stigen. Jag lät det ligga i en timme och under tiden han jag med en fika och dagens rapport om Chrigas bravader. Hon hade enligt utsago skött sig föredömligt och jag kan meddela att hon inte haft en toallettolycka på det senase dygnet.

Spåret började altså med en patrullering av stigen och Duro gjorde det snyggaste spårupptag jag sett honom göra. ( Det lönar sig att blogga;) Han fick spåra i koppel ca 30 meter sedan lade jag ner honom och började fixa med selen Han låg lugnt och väntade exakt så som jag vill att han ska. När jag selat på gick han iväg i lite för högt tempo så jag fick bra drag i linan ;) Han lugnade ner sig något efter första apporten Ja spåret gick i övrigt väldigt bra och vi fick med oss alla apporter hem och han fixade även mina svårigheter som denna gången bestod av hårt spår ca 30 meter på grusväg samt två spetsvinklar. Lydnads passet hoppade vi dock över pga vädret samt att både husse och Durren var nöjd som det var.
Bilder han jag med att ta oxså men med farsans kamera och naturligtvis har jag inte bilderna här så de kommer senare. Men här är en gammal bild på snyggingen i alla fall.


Efter middag med föräldrarna kom jag på att det var tjänstehundssektorsmöte på klubben så det blev till att ge sig hemmåt för en snabbdusch medans jag duschade höll Chriga på att kampa lite med duschdraperiet. När jag klev ur så hörde jag brandbilar troligen automatlarm som utlösts för nu hade det börjat åska och regna.
Det gick knappt att köra för allt regn på vägen. Kanske dags att se över bestämmelserna ang vinterdäck? Jag tycker det är idiotiskt att hela landet kör runt med dubbat en stor del av året då det inte behövs :( Chriga gjorde succé på klubben och hon fick springa runt och hälsa på alla som ville och det var de flesta;)
Det var fullt med folk pga, kurskväll samt alla tävlande som anlänt inför helgens tävlingar. Ja det är vad vi hunnit med idag och nu skall vi snart gå och knyta oss!

6 kommentarer:

  1. Roligt att hon charmar. Ser verkligen fram emot att få träffa henne igen.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att en till c-valpköpare har en blogg. Ska bli kul att följa lilla Chrigas utveckling och träning :)Kolla gärna in min blogg om Cross. www.enduroscross.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Vilken liten goding hon är din lilla Chriga! Har haft dålit koll på bloggen, men jag ska skärpa till mig :-)
    Kram på er!
    Hälsa din pappa!

    SvaraRadera
  4. Då ska vi se här om jag får till det, har försökt skicka iväg en kommentar innan men det har inte fungerat.

    Aloeverajuice har jag faktiskt hemma, kanske ska testa och se om det även lugnar min oroliga mage.

    Ha en härlig helg!

    Kram från Alingsås

    SvaraRadera
  5. Ni hinner med en hel del ;) O visst blir man bra på att blogga när hundträningen går som bäst. Lycka till på valpträffen.

    SvaraRadera
  6. Ha ha Anna! jag tror tvärtom att hundarna blir bättre pga bloggandet ;)

    SvaraRadera