Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

tisdag 11 maj 2010

Kärlek och magsjuka


I natt blev jag väckt klockan 03:00 av en liten magsjuk valp kanske inte-
låter så kul?
Men jag blev faktiskt glad det visar ju att hon börjat förstå-
att man ska gå ut för att göra ifrån sig.
Vi han oxså ut, så jag slapp i alla fall torka.
Hon börjar kanske bli stor? Öronen tyder på det i alla fall, de står-
nu rätt upp för det mesta.
Efteråt blev det inte mer sömn för har Chriga vaknat då måste det-
bara busas. Hon for omkring som galen i hela lägenheten och lekte-
med sin diskborste.
Troligen lyckades hon väcka någon granne med ;)
På väg ut till Mina föräldrar kom jag på att ringa och förvana pappa-
att inte lägga någon mat i blöt som han brukar.
Jag bad honom istället att koka lite manna efter Ingrids recept.
Det åt hon upp till sista slicken men tempot var ganska lågt, tror inte-
hon var helt nöjd med den frukosten?
Pappa ringde mig efter deras runda och berättade att hon inte var-
dålig i magen längre och jag gav klartecken till riktig mat istället-
för manna. Antar att Chriga gillade det beslutet ;)
Han berättade även att Chriga fått hälsa på ett nyfött föl-
tyvärr hade han inte med sig kameran, det skulle varit kul att få se.
Men han hade fotat hundarna hemma istället och jag blir så lycklig när-
jag ser hur underbar Duro är med den lilla, trots att hon verkar-
tycka att han är hennes personliga tuggleksak.



I morgon skall han få lite lön för mödan, jag planerar att lägga ett spår-
samt köra en hel del lydnad med honom han kan vara värd lite kvallitétstid-
med mig.

Jag är ingen religiös kille så jag har inte haft en tanke-
på kristi himmelsfärd, gissa om jag blev glad när jag insåg att jag endast-
jobbar till Onsdag lunch?
Massor av hund tid! Funderar bla, på hundtricket igen ;)
Och kanske lite fotograferande med? På Fredag åker vi hur som helst till-
Strängnäs för valpträff, Det ska bli roligt att få träffa några syskon och-
deras ägare med. Undrar hur Chrigas reaktion blir? Både att återse-
syskonen och uppfödaren?
Hon skiter förmodligen i mig när hon får se dom, eller?

8 kommentarer:

  1. Hej Jonas!
    Kul att du också har fixat blogg. Kul att kunna följa lilla Chriga. Skönt att hon har blivit bättre i magen.
    Ser ut som att Duro och Chriga har funnit varann.
    Fint kort när dom ligger i biabädden.

    Nina&Aqila

    SvaraRadera
  2. Nu blir Durre glad, Spååår!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Kul att du använder dig av mitt recept. Annars kan jag säga att denna valpkull varit fantastiskt bra i magen, bortsett vid ett tillfälle och det var när de hade fått en massa malda tuggben. Men den dåliga magen emellanåt kan ju bero på en massa annat som den lilla prinsessan vräker i sig..;-).
    Jättekul att ni kommer. Jag blir så sjuk när jag ser Duro och Chriga i Biabädden. Han är helt underbar med valpar. Uppfostrade ju moster Allt-i också.
    Ni är jättevälkomna i helgen. Men snälla - åk inte till Strängnäs. Vi bor i Jäder:-). Kanske en whiskeypinne på fredag kväll sitter bra?

    Du behöver inte oroa dig för konkurrensen. Leka får dom göra först på slutet när träningen är avklarad.

    SvaraRadera
  4. Nej jag är inte orolig för hennes mage, med tanke på hur mycket hon stoppar i sig på våra promenader är det konstigt att hon är så pass bra som hon är ändå ;) Whiskey? Vem? Jag? ok då om ni tjatar så kan jag väl offra mig;)

    SvaraRadera
  5. men va kul att få följa ytterligare en i c kullen

    SvaraRadera
  6. Hej Jonas.
    Vad kul att du skaffat blogg så man kan se hur lilla Chriga växer och vad ni hittar på.
    Ser verkligen jätte söt ut den lilla tjejen.
    Lycka till med vad ni tänker göra.

    //Ann-Margret

    SvaraRadera
  7. Söta de är i biabedden ;)

    /Ted

    SvaraRadera
  8. Åh jag fick tårar i øgonen, på riktigt!! Guuuuud så fina våra hundar ær. Ja, jag sæger våra, førlite kan man ju sæga att Chriga faktiskt ær min oxå, precis som Duro. Jættefina och så mysigt! Duro verkar ju ta hand om Chriga bra. Tænk om pappa kunnat få plats ha oxå, det verkar han behøva. Chriga håller honom på alerten har jag førstått, he he....

    SvaraRadera