Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

lördag 8 maj 2010

Hoppar på bloggtåget!


Jag har under flera år följt ett-ganska stort antal bloggar och aldrig trodde jag att jag själv-
skulle skapa en blogg.
Vad har jag att dela med mig av?
Jag känner att jag lever ett ganska-
ordinärt liv och det enda jag kan-
bidra med är mitt största intresse, brukshundar och eftersom jag just- fått ett tillskott i form av en liten- Schäfertik så kommer bloggen-
att handla mest om henne och hennes väg mot fullfjädrad brukshund ;)
Men även min vardag kommer troligen att avhandlas lite sporadiskt.

Det lilla underverket på bilden heter Enduros Chriga och hon är bara-
11 veckor gammal. Jag har stora planer för henne bland annat skall hon bli-
försvarsmaktshund när hon blir stor.

Jag har för närvarande även en hanhund som är certifierad fm-hund.
Eller? Ja egentligen är han mina föräldrars hund men jag lånar honom så ofta-
det går.
Han heter Grålötens Ånduro men vi kallar honom kort och gott Durre.
så här vacker är han!



Lilla Chriga kommer att bli den fjärde hunden jag certar som Tjänstehund-
om allt går som planerat.
Här är några bilder på mina tidigare kompisar.
På bilden nedan syns Competittions Da´capo vi kallade honom Snoffe-
Det namnet speglade verkligen hans personlighet han var en skitmysig-
jycke som tyvärr blev sjuk och togs ifrån oss allt för tidigt.



Sedan har vi mitt livs stora kärlek som blev hos mig i elva år.
Det var en tik som hette Competittions Aia och alla mina nuvarande-
och kommande hundar kommer att tvingas mäta sig med henne.
Hon var av alla en väldigt omtyckt hund som alltid gjorde vad som-
kunde förväntas av henne.
Denna bilden är den sista som togs på min älskade Aia som gick bort 2 dagar senare.




Här är en bild på Aia och mig en varm sommardag när vi tjänstgör som skyddsvakter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar