Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

måndag 17 maj 2010

En dyster dag!

Idag läste jag som vanligt mina mail och tittade in på facebook på-
morgonen. Där läste jag att min barndoms idol avlidit sångaren-
Ronnie James Dio blev 67 år ung. Jag hade förmånen att se denna-
mäktiga människa vid några tillfällen, första gången då han var-
som störst på åttiotalet då var jag tonåring & den kvällen var magisk!
Senaste gången jag såg honom följde jag motvilligt med en vän-
till konserten, Dio:s glansdagar var passerade och jag var rädd-
att min gamla idol skulle framstå som patetisk när han 65 år gammal-
skulle uppträda på en gammal nerlagd biograf här i Karlskrona.
Gissa om jag hade fel? Gubben var om möjligt ännu bättre, vilken-
utstrålning han besatt och den rösten ger mig gåshud!
Tack Dio för alla minnen som jag förknippar med din musik.
Här är ett litet smakprov på gubbens magi från åttiotalets början.




En upptäckt jag gjort är att mina bilder är klickbara, kul om man vill-
se bilder i större format dock så komprimeras dom så kvallitén är-
inte hundra.

Chriga då? :) Jo hon har som vanligt tillbringat dagen med gammelhusse-
Han har gått en långpromenad i förhoppningen om att hon skulle bli-
lite behagligare i energi nivå om man så säger ;)
Jag nämnde vad Ingrid skrev i komentarerna, att jobbiga valpar blir-
bra hundar, då utbrast pappa Men "måste hon bli så djävla bra då"? :-D
Det lät så kul för det kom från hjärtat.
I övrigt så hade dom tränat lite med clickern och pappa har lyckats-
skicka henne till targetplatta 2 gånger.
Själv har jag haft den tråkiga uppgiften att köra lite förbudsträning.
Hon klarar nu sitta med godis på golvet och vänta tills jag ger henne-
godiset.
Tanken är att det ska gå lika bra med mossa och stenar.

4 kommentarer:

  1. Haha klockren kommentar från din pappa :D..Förövrigt är det ju som sagt riktigt trist att Dio gått ur tiden ;(..

    SvaraRadera
  2. Oh vad fin hon är när hon sitter och tittar sådär.
    Hoppas att ni kommer upp till nästa valpträff skulle vara kul att träffa er, men jag vet att ni har långt att åka.

    SvaraRadera
  3. *lol*
    Kan höra Bengt-Oves tonfall när han säger det där.

    Måste erkänna att jag inte har en aning om vem Dio är. Har inget ljud på min dator så jag kan inte höra om jag känner igen honom heller.

    SvaraRadera
  4. Nä du, nu får det snart vara slut på den dystra dagen och komma nåt roligare...Chriga t ex :-)

    SvaraRadera