Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

tisdag 1 juni 2010

Valpfritt!

Ja som rubriken säger har jag ikväll fått valpfritt och istället har Duro fått följa med hem.
Vi skulle tränat lydnad med eleverna på Fm-hundkursen men vi blev Ensama idag med. Jag fick nu lite tid över pga att inga andra kunde komma och bestämde mig för att lägga ett spår först.
När vi gått spåret som fö gick bra ;) Så ljudmarkerade Duro plötsligt något uppe i ett träd, först såg jag inte vad det var som intresserade honom?
Men efter ett tag fick jag syn på en liten kattuggla, typiskt när kameran inte är med :( Jag åkte hem och hämtade kameran och hoppades att ugglan skulle sitta kvar när jag kom tillbaka och det gjorde den, Jag knäppte iväg en heldel bilder utan att tänka på inställningar eller dyligt men efter en stund skärpte jag till mig.
Denna bilden tog jag på ca:5 meters avstånd med blixt Hygglig uggla att sitta så fint och posera.



Lydnadsträningen då? jo den gick som planerat vi körde tungapport och sidoförflyttningar samt fritt följ. Ja för att inte få Duro att låta som en blogghund säger jag bara att jag är väldigt nöjd med apporteringen men att vi behöver lite mer träning på stegförflyttningarna ;)

Lilla Chriga?
Jag vägde henne idag och hon väger nu 12,5 kilo, hon växer löjligt snabbt.
hon har även deltagit på min systerdotters dop och prästen gillade henne och tog med henne i sin predikan. Dopet var väldigt fint och hölls i Japanskaträdgården på Ronnebybrunn, Flera av Syrrans barndomsvänner läste psalmer, dikter och sjöng, Det var väldigt stämningsfullt. Tyvärr har jag ännu inga bilder från själva dopet men här är en på Gudfar med lilla Lykke.

4 kommentarer:

  1. Vilken helt bedårande söt liten systerdotter!Kommer ni på nästa valpträff?

    SvaraRadera
  2. Nej jag är tyvärr uppbokad då :( men jag skall försöka komma på nästföljande.

    SvaraRadera
  3. Du ska se att det där med stegförflyttningar går bättre med Chriga. Hanhundar har lite svårare för det där...;-)

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på uggla och bebis (med stolt gudfar)!

    SvaraRadera