Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

onsdag 9 juni 2010

Halsont och hundfritt.

Ja jag har känt mig krasslig sedan helgen och har tvingats sjukskriva mig både från jobb och valp. Det är underbart att min pappa kan och vill ställa upp som hundvakt.

Han sade i Söndags att han inte känner igen Duro riktigt?
Durre ville inte äta och på promenaderna var han inte så sprallig som han brukar. Men allt vände i Måndags då jag kom ut och lämnade Chriga han saknar tydligen den lilla pungdjävulen när hon är borta för länge :)
När jag kommit hem igen gick jag och lade mig några timmar och det första jag gjorde när jag vaknat var att ringa för att höra hur det var med Durre? Jodå han var tillbaka i vanliga gängor så det var längtan efter Chriga som gjort honom lite nere, En längtan som ganska snart förvandlades till irritation, när jag ringde var nämligen Chriga utvisad på altanen för "high sticking" som pappa kallar det ;) Nu är det inte så allvarligt som det låter och det är ingen bestraffning utan Chriga trivs bra när hon får vara själv lite på altanen.

Enligt uppgift så har hon skött sig bra både måndag och tisdag de har bland annat hälsat på en god vänn till pappa som var aktiv innom brukset under sjuttiotalet. Han tävlade då bla sm i spår med en bror till vår första hund Ingo hans jycke hette Ito Naturligtvis charmade Chriga pappas vän på direkten ;)

Här är en bild på våran vackra Ingo och min moderiktiga far



Ingo




Idag har jag varit hos docktorn för att utesluta halsfluss och det gick bra jag har bara drabbats av något virus.
Dom beskeden gjorde att jag som den hypokondriker jag är nästan känner mig frisk på en gång;)
Jag körde direkt ut och hämtade lillan och vi har just kommit hem från en promenad i regnet. När jag öppnade dörren fick jag kliva över posten som kommit, där var bla en paket från Ingrid (Kennel Enduro).
Hon hade skickat alla filmer och bilder som hon tagit på C-uper kullen, verkligen snällt av henne det är ju guld värt. Tack Ingrid!

Här är några av Ingrids bilder på Chriga tänk vad fort dom växer upp

Nyfödd! <3




2 kommentarer:

  1. "Utvisad på altanen för high sticking" *asg*. Typisk B-O. Hur jag än försöker så kan jag inte känna igen Bengt-Ove på bilden med Ingo. Vad hette hunden mer än Ingo? Eller hade han inget kennelnamn?
    Kul att du uppskattar filer och foton. Det dröjde, men bättre sent än aldrig...;-).

    SvaraRadera
  2. Att Pappa är svår att känna igen beror nog på den dåliga fotokvallitén inte att han förändrats ;)
    Hunden hette Söderstjernas Ingo.

    SvaraRadera