Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

tisdag 15 juni 2010

Snart semester

Hela förra veckan var jag sjuk så det är därför det varit dött här, Chriga fick tillbringa veckan med Duro och mina föräldrar.
Framåt Fredagen började jag känna mig bättre så jag åkte ut och hämtade bägge hundarna.
Jag bestämde mig för att inte hålla på och försöka styra dom utan de fick leka i stort sätt hur dom ville även innomhus.
Jag har en ganska stor lägenhet med en lång hall som inbjuder till valpfnatt även hos Duro ;) Vi kom hem sent på eftermiddagen och jag ljuger inte det var fullt ös till klockan tolv på natten. Då fick jag sätta stopp vi skulle ju upp och träna Fm-hundar på lördagen.

Lördagens träning gick väldigt bra för Duro jag ville träna patrullering för att se om det är lönt att ställa upp i ett eventuellt Dm? Vet inte i dagsläget om det blir något arrangerat i år? Men blir det det så ska vi ställa upp för han var klanderfri i skogen.

Efter att jag gått med Duro ville jag prova ett spår med Chriga.
Min förhoppning var att hon skulle ta upp spåret spontant men just som hon verkade redo att börja spåra så blev hon kissnödig och kom av sig helt. Dumma husse kunde ju kissat av henne innan. Det fick bli en nödlösning med synretning och nu blev det fart! Jag längtar verkligen efter semester nu då jag kan ägna mer tid åt hundarna.

Jag har märkt förändringar hos Chriga de senaste dagarna, hon är inte lika tuggig längre och hon har helt slutat att äta stenar.
Hon har även "peppar peppar" klarat av naturbehoven utomhus! Jag vågar inte kalla henne rumsren ännu men? "Hoppas!" En annan sak som ändrats är kamplusten-

















Nu blev nog några av er oroliga? men den har ökat :) Och hon kommer oftare med kampleksaker och lägger i knät på mig. Jag tycker det är väldigt roligt att leka kamplekar med henne och komandot loss fungerar väldigt bra nu.

Foton då? ja det har inte blivit så mycket fotat dels har jag varit sjuk och sedan var jag på en väldigt trevlig fest i Lördags kväll så Söndagen gick mest åt till att vila. Men även detta blir det ändring på från och med nästa vecka.
Ni får hålla till godo med dessa som jag tog i går.

Porträtt av världens sötaste pungdjävul eller jag menar valp!



Och den obligatoriska pinnen.




Nu till helgen är det valpträff och jag skulle velat komma men den långa resan tar emot? fast djävl** vad det skulle varit kul att få se de andra C-uper hundarna.
Jag får fundera lite till;)

4 kommentarer:

  1. Bara åk !!!! Tillfället kommer aldrig tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Hejsan vet att du har en lång väg att köra skulle vara roligt att träffa dej och Chriga. Men förhoppningsvis så syns vi väl på lägret annars.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du mår bättre... Vet att DM blir av här i småland och att det är med ett ekipage från blekinge.. Du har nog tyvärr missat tåget. Lycka till med fortsatt träningen, själv tränar vi för fullt inför DM men Enza har nog kryp i näsan för spåret krånglar.. Lydnaden går hyfsat i alla fall och patrulleringen flyter på. Kram på dig!

    SvaraRadera