Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

fredag 22 april 2011

Glad Påsk!

Idag ha det varit ett otroligt vackert väder, Det känns som våren redan passerat och sommaren är här? Jag hoppas inte det.
Började dagen med ett spår inne på Rosenholm, Jag gick ca:600 meter med en spetsvinkel och varierande underlag jag stannade en halvtimme efter andra apporten, på så sätt får jag varierande liggtider i ett och samma spår.
Anledningen till det är att jag vill lära mig hur mycket drag det är vid olika liggtider? På så sätt kan jag avgöra hur långt framför oss människan vi spårar befinner sig. Spåret gick väldigt bra sålänge vi hade vinden i ryggen men i motvind går hon gärna högt med nosen, Det är ju inget konstigt med det ej heller någon nackdel tjänstehundsmässigt men vi vill ju tävla oxså och går man högt med nosen riskerar man tappa apporter vilket hände idag :( Jag blev av med en av mina alluminium apporter men 3 av fyra får jag vara nöjd med och anledningen till den missade vet jag ju så det är lugnt ;)

Efter spåret åkte jag ut till mina föräldrar och åt påskmiddag, det var väldigt gott och jag är fortfarande mätt ;)
På hemvägen fick jag ett infall att träna lite lydnad. Klockan var då 18:30 och Chriga brukar vila vid den tiden. Hur skulle det gå? Jag började med några hopp, Följt av fritt följ och sedan några inkallningar. Hur det gick? Jag kom fram till att tidpunkten inte spelar någon roll det är full fart som gäller ;) Men idag lyckades jag få henne trött! Det märks på videon med inkallningen normalt är farten lite högre. Sedan lade jag till en film för att visa att det går lätt att ta ifrån henne kongen ;)




Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar