Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

fredag 29 april 2011

Födelsedagsfest!

Jajemen Idag har jag varit och ätit smörgåstårta hos min kära pappa som fyller år han är nu inne på sitt andra år som Svensk folkpenisionär. Han och mamma funderar på att sälja sitt hus som börjat bli jobbigt att hålla efter och den senaste tiden har de ägnat åt att fixa i ordning inför försäljning vilket börjar ge resultat. De har nytt tak på huset och i går satte de in en ny dörr, Och jag måste säga att det gjorde massor för helhetsintrycket det och att våren kommit med all sin blomsterprakt gör att det troligen kommer att gå ganska snabbt när det läggs ut till försäljning? Om jag hade haft två inkomster ;) skulle jag inte tveka att köpa huset. i dag kunde vi sitta på altanen och njuta av smörgåstårtan. Det fina vädret håller i sig! I går tog Chriga årets första simtur i havet. Glädje<3... Och jag fotade naturligtvis;) Ja mitt objektiv har jag ännu inte reparerat men jag försöker fota så gott det går med de andra gluggarna det är inte lika roligt men jag börjar bli vän med min Pentax igen. Jag borde väl skriva något om hundtränandet men jag vet inte? Jag tycker det går sakta men det går åt rätt håll vi har tränat platsliggning med gott resultat i Tisdags låg hon plats mellan två något yngre Schäferhanar, Skitsvårt men hon låg kvar utan att ändra ställning eller pipa. Däremot sprang hon ifrån mig när vi skulle passera den ena unghunden under fria följet. Jag får ge henne att hunden hon sprang till är en mycket vacker och trevlig hund. Just då var han roligare än mig men snart nog fick jag med henne igen och vi lyckades passera varandra flera gånger utan missöden. Det blev även några hopp och det börjar sitta ;) Helt otroligt med tanke på hur få gånger vi tränat det. Nästa Tisdagträning är planen att träna på ställande under gång, Undrar hur det ska gå? Här följer några bilder jag tagit under den senaste veckan. Premiärbadet
En Utter?
Födelsedagsfirad
2Favorittjejer
Ett försök att vara lite konstnärlig High key bild på
Lykke
Duro och Lykke
Chriga och Lykke

Och några naturbilder
Först en huggorm en av 16 den dagen
Skogsödla
Storskrake hona med den roliga frisyren

Hane














2 kommentarer:

  1. Härliga bilder... Fick du spårskissen? Kul var det att träna med dig i alla fall. Ses snart igen och fortsatt lycka till med din lilla.

    I morgon fortsätter träningen av mina ekipage. De har klarat lydnaden så nu sätter vi in stöten på spår och bevakning.

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! jo då den kom fram men jag skäms att berätta att jag inte fixar att åtgälda du får instruera mig någon gång hur du gör. Härligt att de fixat lydnaden, vi tränar på men har långt kvar.

    SvaraRadera