Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

söndag 12 december 2010

Julmarknad

Min arbetsgivare bjöd med oss anställda till Köpenhamn i Fredags.
Det började med ett besök på något som heter bottleshop och det var verkligen en butik för Svenskar, En gammal lagerlokal fylld med alkohol jag blev inte särskillt imponerad men jag köpte mig några flaskor Whiskey och jag vann en flaska Gratis är ju alltid godare ;) Efter spritlagret tog vi oss in till centrala Köpenhamn för att äta lunch och julhandla lite vi tillbringade även lite tid på en Irlänsk bar som låg på ströget.
Guinness är aldrig fel










Efter det uppfriskande stoppet var det dags för julmarknad på Tivoli ganska mysigt men jag saknade riktig glögg det kunde dom inte den smakade som ojäst varmt vin :(
Stämningsfullt ändå






Chriga har varit dålig i magen och först trodde jag att vi var tvugna att åka till veterinären med henne, Hon massakrerade en tomte i Torsdags och vid tretiden på fredagsmorgonen blev jag väckt av henne hon spydde då upp skägget. Konstigt att hon ätit upp det visst har hon tagit sönder saker tidigare men aldrig ätit upp något? Hur som helst var hon pigg och åt innan min resa. Men på Lördagsmorgonen var hon jätte dålig det var som vinterkräksjukan och det kom från alla håll var 15:e minut. Hon drack som hon skulle så jag valde att avvakta och efter någon timme ville hon till och med ha mat. Hon fick lite Maizenagröt som hon kunde behålla och idag är hon tack och lov sitt vanliga pigga jag. Tack Ingrid för receptet på Maizenaklistret det är verkligen fantastiskt!
Piggelin igen

7 kommentarer:

  1. Ytterligare en jättefin bild på Chriga!

    /Harriet

    SvaraRadera
  2. Harriet, du har snart en likadan...;-).

    Jonas, det där receptet är kanon. Fick det av Lena på Kurants kennel när jag inte fick stopp på Aqilas diaréer. För då blev jag lite nervös genom att hon behövde allt hon kunde få till mjölken åt de nio bäbisarna. I vilket fall som helst så berättade Lena att hon använt detta recept på en kull med parvo. Förr var det ganska vanligt att valpkullar strök med i parvo. Jag jobbade själv på kennel i parvons begynnelse och valparna dog som flugor. Lena hade gett sina valpar maizenavälling och samtliga blev bra inom något dygn. Man kan lägga i litet vitt bröd också eller lite blåbär.

    SvaraRadera
  3. Bra blogg att hänga på har jag märkt Jonas. Fina bilder och bra recept o fin info på medicin. Hit kommer jag lite då o då!

    SvaraRadera
  4. Vad stor hon blivit, Chriga. Fin är hon verkligen!

    SvaraRadera
  5. God Jul och Gott Nytt år till er,

    Önskar Aqila och Nina

    SvaraRadera
  6. Jag och Vinja önskar dig Chriga en Riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År :)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar bild!! Så vacker hon är!

    SvaraRadera