Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Årets sista dag är här och vädret har varit helt ok soligt och ca: -5 perfekt för fotografering ;)
Jag åkte ut till mina föräldrar på förmiddagen och hämtade Duro min plan var att kombinera fotograferandet med en ordentlig rastning av bägge hundarna.
Vi åkte sedan in till Rosenholm för att springa på fälten. Det blev några bra bilder men hu så svårt det är att styra dom när man är ensam, Nästa gång tar jag nog med farsgubben? De håller sig runt mina fötter och där är dom svåra att fota;-) Jag fick lov att offra en handske och den fick fart på dom som ni ser.











Efter att ha lekt i över en timme med min vante var hundarna lika slut som handsken ;-D

Chriga som har löpt i några veckor nu vek idag undan svansen för Duro, Skönt att han är kastrerad annars skulle det inte gått att ta några bilder öht och inte heller lämnat Chriga åt Farsan när jag ska jobba.
Hon verkar inte nämnvärt påverkad av sitt löp utan är samma glada energiknippe som vanligt.
Vet inte om jag är schåpig men med tanke på höglöp och raketer väljer jag att stanna hemma idag-
Då de flesta äter och dricker gott. Jag tar mig nog ett glas whiskey framåt kvällen? Men i övrigt får festligheterna vänta till en annan gång. Avslutar dagens blogg med att än en gång önska alla vänner ett gott nytt år!

4 kommentarer:

  1. Önskar dig, Chriga och din familj en god fortsättning på det nya året :)

    Ledsen samtalet med din pappa gick så fort men jag var och hjälpte en kompis vars tik höll på att valpa.

    Blir så avundsjuk på alla er med så fina bilder i era bloggar. Skulle gärna också köpa mig en sån lite bättre kamera :) Tyvärr så kanske man inte då tar med den varje gång man går ut om den är för stor och tung, och det är ju inte bra :( Då får jag ju inga kort i bloggen ;)

    Pussa lite på din söta Chriga från mig.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Är det så att du saknar hund modeller, så har jag 2 st skit snygga han hundar..
    Dina bilder är super fina.
    God Fortsättning.
    mvh:Heidi & jäger

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha! Klart jag kan fota era busar med, Vi kan ev, avsätta lite tid efter träningen nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Riktigt fina bilder Jonas!
    Hoppas du kommer på kennellägret i sommar, då får du gärna fota moster Accsa lite ;-)

    SvaraRadera