Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

måndag 21 mars 2011

Röntgen och valpträff

Jösses vilken press jag känt efter mitt senaste inlägg,
Vi var nämligen på valpträff den gångna helgen och de ville gärna se vårat fina friafölj;) Jag blev nervös som om det vore en tävling och av det fina vi visat pappa var där inte mycket kvar. Men det var nog bra det för jag fick några bra tipps av både uppfödaren och de andra valpägarna, Det är guld värt för mig som inte har någon träningskompis till vardags. Och de har ju tonvis med erfarenhet jag är nog ganska duktig på mitt men lydnadn där är jag ingen klippa men jag suger åt mig som en svamp och tvivlar inte på att vi ska lyckas till slut, Jag har definitivt förutsättningen med en hund som aldrig tröttnar på att jobba. Förutom tipps och råd fick jag lite skäll av uppfödaren lilla Chriga var nämligen inte så liten jag skäms att berätta men jag har låtit henne bli fet. Jag trodde att hon vägde 23 kilo men os vetrinären stannade vågen på hela 27,4 kg.


Inte bra alls vikten i kombination med att hon inte är så utvecklad i muskulaturen gjorde att jag valde att avstå höftledsröntgen denna gången. Min tanke med det är att Chriga som är en så fin jycke ska ha de bästa förutsättningarna jag kan ge henne innan röntgen så nu blir det diet och muskelträning några månader innan jag gör ett nytt försök. Syskonen då? Ja vad ska man säga ;) Om någon av ägarna skulle tröttna så kan dom skicka hunden till mig ;) De är alla helt fantastiska hundar! Lite olika personligheter men motor och kamplust har de alla så det räcker och de är dessutom bland de trevligaste hundar jag stött på. Tyvärr var det för mycket snö för att lägga spår men jag är övertygad om att samtliga skulle vara minst lika duktiga som min jycke i spåren.

Förutom lydnad så körde vi uppletande något som Chriga gillar väldigt mycket och syskonen var inte annorlunda där heller ;)

Cax

Clicker

Rex

Det är i vissa fall tråkigt att bo så långt söder ut jag skulle gärna hälsa på lite oftare men jösses vad jobbigt det var att köra denna gången.

Borta bra men hemma bäst och det bevisas med denna bild som togs i Söndags
Ser ni snön?


Jag skulle vanligtvis fotat mycket mer men jag har lyckats tappa mitt favorit objektiv i backen och naturligtvis saknade jag försäkring :(
Förutom objektivet så fick lusten att ta bilder en törn därför så få bilder denna gången men det finns hjälp för er som vill se fler bilder från valpträffen så kan jag rekomendera dessa länkar Jag kan inte få hyperlänk att fungera så ni får klippa och klistra in adresserna själva:(
http://enduro.blogg.se
http://heratorpetsvinja.bloggplatsen.se

2 kommentarer:

  1. Var jätte kul att få träffa Chriga och syskonen :) Dom har verkligen vuxit sen sist.

    Ja visst är det synd ni bor så långt bort för nog behöver man lite "kritiska" ögon när man inte kan se allt själv.

    Synd du inte fick så mycke kort :( Om du vill så kan jag skicka dom bilderna jag tog om du vill ha.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi såg chriga springa och leta föremål i Rosenholm.
    Hör du Jonas, det är bara ringa om du är sugen att träna mer, vi är nog flera st från bevgruppen som kan tänka sig träna mer under veckorna.
    mvh:Heidi & Jäger

    SvaraRadera