Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

fredag 18 februari 2011

Födelsedag

Japp i dag är Chriga faktiskt ett år, Snacka om att tiden flyger när man har kul ;) Jag har tyvärr fortfarande ont i min rygg och sömnen blir därför lidande, Vi började dagen med en promenad och ett spår klockan halv fyra i morse. Det var första gången Chriga fick spåra i mörker, Det gick över förväntan och hon hittade alla fyra apporter. Efter spåret kände jag mig lite bättre i ryggen och vi åkte hem för att sova några timmar till, Jag sjukskrev mig i Onsdags och kunde därför sova vidare, både jag och Chriga tyckte det var ljuvligt att sova för nu låg jag ända till klockan 9 och vaknade utvilad för första gången på över en månad.

Nu var det dags att ta tag i firandet och jag styrde ut till djuraffären i Vedeby.
Planen var att låta Chriga nosa omkring och välja ut ett fint ben men hon struntade i ben och godis i stället fick hon blicken på en leksak som hängde en bit upp på hyllan. Innan jag hann reagera hade hon hoppat upp och gripit apan i halsen och hon landade med framtassarna i en skål fylld med bollar. Vilket kaos! Hon fick sin apa och jag köpte även lite godis och ett strypkoppel i läder.
Chriga med sin apa

Efter det besöket åkte vi ut till Listerby för att äta lite och låta Chriga och Duro leka några timmar. Maten fick ju dagen till ära vara lite speciell och serverades på tallrik. Menyn bestod av oxkött i sås och en sån där liten alluminiumorm med innehåll av kalvkött garnerat med några apelsinklyftor som Chriga älskar. Det ser skitäckligt ut men hundarna älskade det.
Vi klippte klorna med ;)

Promenaden gick ner till havet och döm om min förvåning när jag kom ner dit, det var ju nästan barmark! Här blev det nästan två timmars lek och lite poserande framför kameran. Skönt att jag kunde låta dom springa lösa och leka utan risk för att halka omkull, Det var ett tag sedan sist.

Efter promenaden tog jag och farsan en kopp kaffe och hundarna knoppade in.
Vad skönt det känns när de är trötta av rätt anledning :)

Ja jag tog oxså fem minuters vila ;)

3 kommentarer:

  1. Härligt bilder!! Stora tjejen nu. Hoppas ryggen snart är bättre. Snygg du är i lite längre hår Jonas.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Verkar ha varit en skön födelsedag!

    SvaraRadera
  3. Grattis liila Chriga!!!
    Så många fina bilder från Bløtø :) Och så gott att de æntligen fick spring fritt utan att du ska behøva ha hjærtat i halsgropen, ljuvliga tider vi går till møtes nu Brorsan :)
    Du tyckte maten såg "skitæcklig" ut, men har du smakat, du kanske skulle gilla det, dekorerat med goda apelsiner, nam nam....
    Stora kramen från Lykke & mej, liten syster Jenny

    SvaraRadera