Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

lördag 12 februari 2011

Bloggtorka

Hej igen Det var ett tag sedan sist och inte ser jag någon förändring?
Min motivation är som bortblåst, Har haft ont i min rygg i snart en månad det går ut över det mesta och bland annat har fotograferandet fått stå tillbaka och utan nya bilder är det ju inte kul att blogga heller.
Nu är det inte så nattsvart som det låter, Jag klarar av att jobba och sköta om min hund men det är dessa måsten som min energi går åt till just nu. I dag har varit en bra dag för min rygg jag har inte haft särskillt ont och jag har sovit fler timmar i natt än jag gjort på länge. Så utvilad och med energi i överlöd gav jag mig ut i morse hade planer på att fota en spelgalen Tjädertupp som jag råkat på förr. Mitt minne säger mig att det var vid denna årstid som vi senast sågs men jag har troligen fel? För i skogen var det helt tyst och inga spår efter tuppen syntes i snön heller. Jag får nog Googla lite om Tjäderns vanor ;) Men jag lovar att i år ska han fångas på bild och det kommer bli fantastiskt! Lillan var med men fick sitta kvar i bilen medans jag försökte locka till mig tuppen, Jag är ju novis när det gäller fågelläten och det skulle inte förvånat mig om det dykt upp en fasan eller ett vidsvin i stället ;)
Efter en liten stund känndes det bara dumt att stå där i obyggden och klucka så jag beslutade mig för att hämta Duro för en promenad i stället och försöka mig på de vanliga småfåglarna i stället.

Kungsfågel

Soldyrkande Nötskrika

Bilder från vår promenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar