Enduros Chriga

Enduros Chriga
web site hit counter

onsdag 22 september 2010

Det är mycket nu!

Kan man lugnt säga men det är possitiva saker som händer. Förutom att jag har världens finaste valp som behöver en hel del tillsyn så ska jag iväg på övning i gröna kläder några dagar, Det kommer troligen bli en heldel att göra för mig och Duro med tanke på att det är fler hundtjänstbefäl än hundekipage med denna gången, Så är jag inte orolig för att vi ska bli sysslolösa någon längre stund ;)

Dessvärre så är jag tvungen att avbryta övningen lite tidigare. Jag måste åka till Göteborg på Söndag eftermiddag för att gå utbildning. Mitt jobb har nämligen genomgått en större omorganisation den senaste tiden, Jag är lycklig över att jag och mina arbetskamrater får behålla jobben men vårat varv är sålt och den nya ägaren vill att vi ska utbildas på hans Iso system, detta är nödvändigt att vi inför snarast på hemmaplan. Den nya ägaren ställer även höga krav på miljömedvetenhet vilket är possitivt men det är mycket att lära och omställningen blir stor. Inte för att jag bloggat särskillt frekvent den senaste tiden men nu blir det garanterat ett tag till nästa gång.

Och lilla Chriga får hålla tillgodo med Pappa några veckor jag vet att hon trivs men frågan är hur det ska gå för Farsan? Han kommer att sättas på prov nu när han ska ha Fnuttan i nästan tre veckor själv. Eller ja själv är ju inte riktigt sant Duro kommer ju hem på Söndag och då får ju Farsgubben avlastning ;)

2 kommentarer:

  1. ISO-certifiering låter väl si så där. Det jag tycker är mysko med ISO är att det inte är någon värdemätare på att kvalitén eller miljön är bra. Det talar bara om att man mäter, analyserar och förbättrar systematiskt. Men det får du lära dig på kursen.

    SvaraRadera
  2. Jo jag är nog ganska väl insatt jag har varit med om iso införande två gånger tidigare vid tidigare anställningar. Fast eg tycker jag det är ganska kul med förbättringsarbetet och uppföljning av resultatet om man ser långsiktigt på det. Men oj så tunggrott det blir i uppstarten. Nu blir den största förändringen att allt ska datoriseras både lagerhantering och tidsrapporter.

    SvaraRadera